메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이백희 (현대자동차) 김혁수 (LS오토모티브)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회논문집 한국자동차공학회논문집 제29권 제3호
발행연도
2021.3
수록면
229 - 232 (4page)
DOI
10.7467/KSAE.2021.29.3.229

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The present study developed an ergonomic touch segmentation technology for power seat operations and validated its effectiveness. A new, moving-type power seat operating switch was developed by applying the segmentation of the touch sensor internal switch cover according to the area of operation(e.g., upward, backward motion). For example, the new switch provides only forward motion for moving seats on AVN when touching the backside of the reclining switch. The usability of the new segmented, moving-type(7.6 ± 1.2 pts) switch was superior compared to the new push-type(5.1 ± 2.0 pts) and seesaw-type(6.6 ± 1.1 pts) of switches that were included in the study. The new segmented, moving-type switch was deemed efficient by as much as 62 % for feedback accuracy, 88 % for information cognitive ability, 72 % for ease of operation, and 150 % in terms of overall satisfaction compared to the existing, moving-type switch. The new segmented, moving-type switch can contribute to improved performance of the power seat switch operations because it can provide immediate feedback on AVN during driving/parking conditions.

목차

Abstract
1. 서론
2. 본론
3. 결론
References

참고문헌 (3)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0