메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이상범 (오산대학교) 김선정 (성신여자대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제30권 제1호 (인문사회과학 편)
발행연도
2021.2
수록면
679 - 687 (9page)
DOI
10.35159/kjss.2021.2.30.1.679

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to develop instructional learning framework based on the sometact method to enhance the educational effects with minimal contact. This study attempted to prove the impact of self-initiative learning ability, learning attitude, and practical capability of team based teaching through sometact for the students who are majoring in sport education. Convenience sampling method was utilized for the sample who are attending a college located in Kyounggi-Do. The interview method as a qualitative research were used to identify the effects of TBL learning by utilizing lubric likert scale of badminton. The TBL learning contents included 7 categories according to 5 evaluative criteria. To prove the effects of the method, the badminton instruction classes were conducted for 8 weeks to the sample. Findings indicated that the TBL learning was effective and students were satisfied with the sometact method. This study provide practical implications in using team based self-initiative learning with minimal contacts in the Covid-19 situation.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의 및 결론
참고문헌

참고문헌 (18)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2021-692-001567475