메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박향숙 (경북대학교)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제96집
발행연도
2021.3
수록면
85 - 102 (18page)
DOI
10.21296/jls.2021.3.96.85

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The present study attempts to examine the effects of output on the learning of English relative clauses. Seventy Korean learners of English at a university in Korea participated in the study. They were assigned to either a Noticing or an Output condition and were asked to learn the target grammar over a 4-week period. The Output group completed stories by connecting given sentences with relative clauses, whereas the Noticing group underlined the precedents and relative pronouns in the stories. The results revealed that the Output group outperformed the Noticing group on the two post-tests (immediate and delayed). The findings indicate that the output tasks help the students focus more on the target forms and reconstruct their interlanguage by noticing the gap between the target forms and their interlanguage forms. Accordingly, this leads them to better learning outcomes. The findings also suggest learning target forms in a meaningful context rather than discrete grammar items can promote language learning.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경
3. 연구 방법
4. 결과
5. 논의 및 결론
참고문헌

참고문헌 (14)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0