메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박향숙 (경북대학교)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제99집
발행연도
2021.12
수록면
45 - 67 (23page)
DOI
10.21296/jls.2021.12.99.45

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The present study investigated the effects of output tasks on the learning of English relative clauses (RCs). Over a 5-week period, 67 Korean students at a university were asked to learn English RCs in one of three groups: a story reconstruction (SR) group, a dictation (DT) group, and an input (IP) group. The SR group listened to stories and reconstructed them using RCs, while the DT group listened to and wrote down the stories containing RCs. The IP group underlined the RCs in the texts. The effects of groups were measured by immediate and delayed posttests. The results revealed that the output groups outperformed the IP group in the two posttests, and the differences were greater in the delayed posttests. The results suggest that the output tasks help learners focus more on the target forms than passive learning. The learners viewed output as effective in promoting learning by motivating them actively in the tasks.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경
3. 연구 방법
4. 결과
5. 논의 및 결론
참고문헌

참고문헌 (16)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2022-700-000120348