메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박정만 (한국외국어대학교)
저널정보
한국현대영미드라마학회 현대영미드라마 현대영미드라마 제34권 제1호
발행연도
2021.4
수록면
59 - 79 (21page)
DOI
10.29163/jmed.2021.4.34.1.59

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Alfred Kreymborg was a bohemian intellectual in Greenwich Village, New York City, at the beginning of the 20th century. He experimented with a poetic experiment called ‘free-verse dialogue’ that was not bound by the traditional set-form poetry writing, which developed into an experiment on prose poem, and ultimately the writing of Lima Beans (1919). This one-act play has a simple plot depicting the daily life of a newlywed couple on their second week of marriage. The stage experiment requites more attention than the plot or story development in the play. Lima Beans is a short play piece that combines a new playwriting technique of ‘free-verse dialogue’ and a theatrical experiment called ‘a play with puppets.’ In the play, a couple of human mannequins dismantle traditional language and poetic practices while uttering fragments of words in staccato fashion. Their action and movement are jerky, wooden, and exaggerated. The stage set is surrounded by the black and white and cubist pastiche of geometric pattern, which reproduces a fanciful but abstract middle-class home. The whole picture woven with the setting, characters, and language of this play presents a blueprint for the new trends, non-realistic theatrical experiment, that would be attempted by the Provincetown Players, especially starting with Eugene O’Neill.

목차

I. 들어가며: 자유시 대화, 새로운 극작 기법
II. 인간 마네킹: 비사실주의 연극 실험
III. 친숙함과 낯섦: 사랑, 결혼, 섹슈얼리티
IV. 나가며
인용문헌
Abstract

참고문헌 (24)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2021-842-001684586