메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
郑利萍 (又松大学)
저널정보
국제언어문학회 국제언어문학 국제언어문학 제48호
발행연도
2021.4
수록면
149 - 167 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The first generation of only child in China grew up with the speedy development of science and education in China since the 1980s. Some of them worked as "post-1980s" Chinese writers to describe their personal experiences which immersed in Chinese school education intensively. Focusing on the status of Chinese education from the 1990s to the beginning of the 21st century, most of the representative growth novels by "post-1980s" Chinese writers were published at the beginning of the 21st century and aroused widespread resonance among Chinese adolescents in the early 21st century. As a part of Chinese Bildungsroman, these growth novels represent the campus life of middle schools and universities under the exam-oriented education system in China. With different emotional tones such as humor or anxiousness, these works continue to appeal to young readers by recording and reflecting the psychological state and real world of contemporary Chinese young people in the process of receiving their school education and trying to enter their social life.

목차

摘要
1. 合作与顺应:“三重门”下的调适智慧
2. 疏离与抗拒:茫然无措的“北京娃娃”
3. 颓废与虚度:身心俱疲的“草样年华”
4. 教育与成长的双重省思
ABSTRACT
参考文献

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0