메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
최정아 (계명대학교)
저널정보
신영어영문학회 신영어영문학 신영어영문학 제79집
발행연도
2021.8
수록면
165 - 195 (31page)
DOI
10.21087/nsell.2021.08.79.165

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigates the grammar education of Korean English learners regarding the usage of co-occurrence of the definite article with proper nouns and singularity and plurality in abstract nouns that are without explicit grammatical rules in English. To achieve this aim, this study wanted to find out how well 81 Korean English learners(43 middle school, 38 high school) understand the usage of non-explicit language. Furthermore 9 Korean English teachers in middle and high schools were surveyed on how to teach non-explicit language. Specifically, experiments 1 & 2 and one questionnaire were conducted. The findings of the current study suggest the following two results. First, As the Korean English learners increase their learning levels, they are able to acquire explicit language rules relatively well, but not non-explicit language. Second, Korean English teachers in schools said that they have not provided explicit teaching approaches about the non-explicit language in the schools’ educational environment.

목차

I. 서론
II. 이론적 배경
III. 연구 방법
Ⅳ. 연구 결과 및 분석
Ⅴ. 결론
인용문헌

참고문헌 (8)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0