메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
홍석일 (만도) 김도환 (만도) 구태윤 (만도) 조성근 (만도) 김경래 (만도)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2021 한국자동차공학회 춘계학술대회
발행연도
2021.6
수록면
179 - 183 (5page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The Steer-by-Wire system is expected to be an essential part of autonomous vehicles. The characteristic of the SbW system without mechanical connections requires ISO 26262 functional safety assessments to be carried out as they require high-level safety standards. Current vehicle safety assessments such as Hazard Metric Test and Safety Validation Test define the lateral acceleration or lateral deviation as criteria, however the results may be affected by the steering wheel grip force of each driver. Therefore, this study analyzed steering wheel grip force during driving of 56 subjects, and presented the objective safety assessment criteria. This study is expected to be used as a assessment criteria in the future when conducting Safety Validation Tests.

목차

Abstract
1. 서론
2. 시험 구성
3. 실험 결과
4. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0