메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
조경철 (보그워너평택) 선영택 (보그워너평택)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회논문집 한국자동차공학회논문집 제29권 제11호
발행연도
2021.11
수록면
1,011 - 1,016 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The engine timing chain system uses a chain to transfer power from the engine crankshaft to the camshafts, and controls engine timing. Hydraulic tensioners are normally applied to ensure the proper operation of the chain system. Then, it is controlled by hydraulic forces by using engine oil and mechanical force from a spring. Recently, new technologies have been applied to the oil pump of the engine to improve fuel efficiency. The engine oil pump reduced the operating torque of the oil supply through reduced pump capacity, or the variable oil pressure control system was applied to ensure fuel efficiency. However, sometimes, it supplies low oil pressure and low flow rate to the hydraulic tensioner due to the large tensioner piston motion and increasing chain tension. Through this paper, we would like to explain the correlation between the tensioner check valve function and timing system performance. Furthermore, new tensioner check valve specifications will be introduced to improve timing chain system performance.

목차

Abstract
1. 서론
2. 타이밍 체인계
3. 유압텐셔너 체크밸브
4. 텐셔너 체크밸브와 타이밍 체인계
5. 결론
References

참고문헌 (4)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2021-556-002168162