메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
우승정 (조선대학교)
저널정보
한국중앙영어영문학회 영어영문학연구 영어영문학연구 제62권 제4호
발행연도
2020.1
수록면
97 - 122 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study examines the adaptation technique, the breaking linear timeline, and its effects in the movie Little Women(2019) by Greta Gerwig. She adapted the original novel of Louisa May Alcott, connecting the messages of love, art, and money with the modern viewpoint of them. For this, Gerwig dissects the time of the original novel, jumping back and forth in the story. Shifting timeline back and forth is a key factor of feminist theatrical apparatuses, which is used for unveiling how to make the now from the past. Ambitious and talented women from the past have made their ways regardless of the patriarchal social oppression on their economical independence and marriage. Gerwig begins the movie with four sisters’ adulthood, making it flash back to their childhood unlike the novel. Her creative and smart adaptation gives Little Women a modern feminist interpretation; the modern appreciation of female characters, social criticism on the inequality of women’ potentials, the ending that Alcott wanted―Jo who remains as a spinster. The happy ending without marriage and the women’ pursuit of their own dreams reflect the fourth wave of the feminist movement, which pursues egalitarian relationship and co-existence with men by denying the conventional ideas of sexuality, marriage, and family.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (19)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0