메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
한경민 (한림대학교)
저널정보
한국중앙영어영문학회 영어영문학연구 영어영문학연구 제63권 제1호
발행연도
2021.1
수록면
135 - 155 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This essay examines how George Eliot draws on the symbol of the aeolian harp in her novel, Middlemarch, in her endeavor to reconcile subjective and objective viewpoints. Recent critics have attempted to view Eliot’s skepticism toward the logocentric view of knowledge and history as prefiguring poststructuralist or Nietzschean thought. Focusing on Will Ladislaw, who intuitively perceives the aeolian harp in Dorothea’s voice, this essay investigates how Eliot renders through literary language a means of transcending the limitations of subjective perspectives and imaginatively entering other perspectives. Ladislaw’s affinity with Romantic poets established through the symbol of the aeolian harp suggests that he is quite invested in negotiating between idealist and realist positions. While he strives not to lose sight of a realistic understanding of reality, Ladislaw is not without a desire to aspire to come into contact with essential elements of life. Ladislaw therefore makes an arduous effort to penetrate and grasp the dynamic and ever-changing essence of Dorothea’s beautiful soul without turning it into something fixed. Ladislaw’s intuitive appreciation of the complex operations of aesthetic elements in Dorothea’s voice enlarges his capacity for sympathy, which eventually transforms him from a perceiver of beauty into an active participant in politics.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (21)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0