메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박찬규 (중원대학교)
저널정보
한국중앙영어영문학회 영어영문학연구 영어영문학연구 제63권 제2호
발행연도
2021.1
수록면
247 - 267 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper aims at analyzing the correlation among English learners’ interest in English, learning strategies, and academic achievement, with a group of the 93 Korean four-year college students specializing in aviation-related majors. They took a mock or official TOEIC, and were asked to complete a questionnaire on learning strategies and interest in English. ANOVA and multiple regression analysis resulted in determining the relationships among all variables. The findings were as follows: First, interest in English and variables in learning strategies were found to be statistically significant predictors of academic achievement. Second, compensation strategies showed the highest mean in the upper group, cognitive strategies in the intermediate group, and social strategies in the lowest group. Third, affective strategies, social strategies, and compensation strategies had statistically significant impacts on the students’ academic achievement. In conclusion, the correlation among interest in English, learning strategies and achievement was found to be definite. Implications for the practical class and further effective studies are suggested.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (45)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0