메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
도주현 (대구장동초등학교) 신혜원 (고려대학교)
저널정보
한국멀티미디어언어교육학회 멀티미디어 언어교육 멀티미디어 언어교육 제23권 제4호
발행연도
2020.1
수록면
183 - 206 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study explores teaching and learning in primary EFL classrooms in Korea as they have shifted to a blended learning experience and tries to ascertain how we should prepare for an ever-changing educational environment within school settings. In short, this case study examines how Covid-19 has changed primary EFL classrooms, what we have learned from these changes, and how we can be ready for bigger changes. A blended learning approach combines the benefits afforded by traditional and online learning components. Participants were 142 sixth-grade students (72 males, 70 females) in six different English classrooms. Our qualitative methodology included surveys of the students in the primary EFL classroom and of one English subject teacher’s experiences amid the Covid-19 pandemic. On the student survey, traditional face-to-face classrooms were favored over online learning environments. The teacher also had a more positive attitude regarding her responsibility for students’ learning in a conventional classroom. Through descriptions of both teacher and student experiences of a blended learning approach, this study sheds light on possible new directions for primary English education.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (50)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0