메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
장은정 (토성초등학교) 김혜리 (서울교육대학교)
저널정보
한국멀티미디어언어교육학회 멀티미디어 언어교육 멀티미디어 언어교육 제23권 제4호
발행연도
2020.1
수록면
207 - 232 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
This study aimed to explore the possibility of adapting mobile application-based writing in primary English using picture books. Three research questions were set up: the participating children’s perspectives on English writing based on mobile apps using picture books, aspects of using search engines in English writing, and effects on the children’s English writing through interaction based on written communication. The data were collected from twenty 6th graders through diverse sources to analyze both qualitatively and quantitatively. The study yielded three major results. First, the participating children were able to enjoy writing using the functions of mobile applications such as app templates, diverse fonts and background pictures. Second, children utilized mobile app dictionaries and translators by understanding the functions of each device, while also developing their own strategies using the translator in writing sentences. Finally, the participants’ English writing skills were improved through interactive activities based on mobile application writing. At first, they interacted using nonverbal icons, and then moved on to write in English by responding to the contents of their friends’ writing. Some implications are suggested based on the results.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (48)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0