메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
신정화 (육군사관학교)
저널정보
한국영어학학회 영어학연구 영어학연구 제26권 제3호
발행연도
2020.1
수록면
49 - 73 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The present study examines the use of referential context and prosodic phrasing information in the resolution of L2 English syntactic ambiguity. In two experiments, pairs of participants completed a referential communication task where a speaker described a demonstration of an action using the sentence that involves a global syntactic ambiguity (e.g., ‘She taps the frog with the flower’) and a listener had to choose an object in a referential context. Experiment 1 presented the speaker and listener with the same ambiguous referential context where two alternative meanings of the ambiguity phrase are accommodated. Experiment 2 presented an unambiguous referential context where only one interpretation of the syntactic ambiguity is plausible. The results showed that both native and non-native English speakers employed prosodic phrasing to distinguish the meanings of ambiguous sentences in their production and comprehension. However, the finding was more strongly manifested in the ambiguous referential context. The results suggest that speakers’ awareness of ambiguity in the referential context immediately affects speakers’ use of informative prosodic cues in their production of English sentences, whether the speakers are native or non-native speakers. This in turn influences listeners’ comprehension of the sentences in such a way that L2 learners of English use prosodic cues when presented as do native English speakers.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (30)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0