메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이병규 (서울교육대학교) 황태문 (한국건설기술연구원 국토보전연구본부) 서상원 (인천광역시 보건환경연구원 해양조사과) 조익환 (인천광역시 상수도사업본부 수질연구소) 전용성 (인천광역시 상수도사업본부 수질연구소) 하현섭 (인천광역시 상수도사업본부 수질연구소)
저널정보
한국문법교육학회 문법교육 문법 교육 제40권
발행연도
2020.1
수록면
277 - 306 (30page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This thesis attempted to examine the changes in the grammar unit in elementary Korean textbooks. The curriculum of the Korean language course has been revised 9 times since the first curriculum was established. According to the curriculum, Korean language textbooks have been compiled at that time. In the case of elementary school, one type has been developed according to the state textbook development system and has been used until now. Therefore, grammar textbooks were not developed and used separately. In this discussion, the changing process of the grammar unit was investigated by examining the aspects that grammar has been reflected in the unit structure of elementary Korean textbooks. To this end, first, the changes in the Korean language textbooks were examined in terms of the changes of the system and unit composition. Within this framework, we looked at the changes in the aspect of grammar unit execution.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0