메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김희정 (대구가톨릭대학교) 구현영 (대구가톨릭대학교) 박용욱 (대구가톨릭대학교 의과대학 윤리학교실) 이건호 (대구가톨릭대학교) 이은경 (대구가톨릭대학교)
저널정보
대한의료커뮤니케이션학회 의료커뮤니케이션 의료커뮤니케이션 제16권 제1호
발행연도
2021.1
수록면
67 - 74 (8page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Background : Interprofessional education is a necessary step in preparing healthcare providers. This study was done to develop an interprofessional ethical education for nursing and medical students in South Korea, and examine its effects on their readiness for interprofessional learning and achievement in learning outcomes. Methods : The study was designed using a one-group pretest-posttest design. The subjects were 34 4th-year nursing students and 39 5th-year medical students who participated in an interprofessional ethical education program. Descriptive statistics, a independent t-test, and a dependent t-test were used for data analysis. Results : After interprofessional ethical education, students’ readiness for interprofessional learning and achievement in learning outcomes were improved. The improvement of nursing students were higher than that of medical students. Conclusion : The study results indicate that an interprofessional ethical education for nursing and medical students is effective in increasing their readiness for interprofessional learning and achievement in learning outcomes.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (21)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0