메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
권병일 (대구가톨릭대학교) 정선영 (대구가톨릭대학교)
저널정보
한국의료시뮬레이션학회 한국의료시뮬레이션학회지 한국의료시뮬레이션학회지 제6권 제2호
발행연도
2022.12
수록면
38 - 48 (11page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Background: This study aimed to develop a beginning-interprofessional education (IPE) program for medical and nursing students and to analyze its effectiveness.
Methods: This study used a quasi-experimental method (single group, before and after). The participants were 67 students from the medical and nursing departments. Data were collected using a two-section self-report questionnaire. Data were then analyzed using descriptive statistics, paired t-test, and ANOCOVA using SPSS/WIN Statistics version 19.0.
Results: After completing the IPE program, students’ self-efficacy for interprofessional experimental learning (t=5.21, p<.001) and interprofessional attitude (t=4.17, p<.001) scores were significantly higher than before the program.
Conclusion: The study results indicate that the beginning-IPE program for medical and nursing students is effective in increasing their self-efficacy for interprofessional experimental learning and interprofessional attitude.

목차

서론
연구 방법
연구 결과
논의
결론 및 제언
REFERENCES

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2023-510-000292892