메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박우지 (연세대학교) 이현전 (연세대학교) 이석재 (연세대학교)
저널정보
연세대학교 언어정보연구원 (구 연세대학교 언어정보개발원) 언어사실과 관점 언어사실과 관점 제51권
발행연도
2020.1
수록면
281 - 298 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
It has been widely accepted that vowels before voiced stops are produced longer than the vowels before voiceless stops in English. Based on this fact, this research was to determine whether the English proficiency of Korean elementary school students would be related to the durational differences between the vowels before the voiced stops and the vowels before the voiceless stops. For analysis, K-SEC(2004) and Rated K-SEC(2017) were used in which 32 Korean elementary school students from Seoul and Gyeonggi province pronounced the target items. The chosen speakers in these speech corpus data were classified into one of the three different groups according to their English proficiency levels - Novice, Intermediate, or Advanced. From the findings, it was observed that the speakers in every proficiency group produced the vowels before the voiced stops longer than the vowels before the voiceless stops. However, it was hard to find the possible relation between the speakers’ English proficiency and the durational differences between the vowels before the word-final voiced stops to the vowels before the word-final voiceless stops. Based on these results, the researchers thus concluded that the effect of word-final stops’ voicing on the vowel lengths is not related to the proficiency of Korean leaners of English and for this reason, this suprasegmental feature cannot be a critical determinant to assess Koreans’ English proficiency.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0