메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박선영 (충북대학교)
저널정보
중앙대학교 외국학연구소 외국학연구 외국학연구 제56호
발행연도
2021.1
수록면
339 - 368 (30page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This article aims to trace the glocalistic variations of a ballet The Rite of Spring (1913) presented by the Ballets Russes. The Saisons Russes and the Ballets Russes, organized and founded by a ballet impresario Sergei Diaghilev more than 100 years ago, can be regarded as an outstanding successful example of glocalism in the Russian culture and arts. The Rite of Spring, which was choreographed by Vaslav Nijinsky with music by Igor Stravinsky and stage designs and costumes by Nicholas Roerich, became the most sensational and unsuccessful production by the Ballets Russes due to the formal avant-garde characteristics in music and choreography, although this ballet was promoted by the glocalistic strategy of Ballets Russes in the increased interest in Orientalism in Western Europe. The author of this article has investigated the glocalistic variations of a ballet The Rite of Spring by Nijinsky ─ the Slavic variations by Kasatkina & Vasilyev in 1965 and by Georgy Kovtun in 2020, the Asian variations by a Korean choreographer Kook Soo Ho in 1991, by a Chinese choreographer Yang Liping in 2018 and by an Indian-British choreographer Seeta Patel in 2018, and the African variation by a Nigerian-German choreographer Patrick de Bana in 2013.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0