메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
장은주 (창원대학교)
저널정보
새한영어영문학회 새한영어영문학 새한영어영문학 제63권 제4호
발행연도
2021.11
수록면
77 - 97 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper examines how marriage influences women to protect their property in a male-centered society, through three dramas. From Euripides’ Medea to The Merchant of Venice and The Duchess of Malfi, the property owned by female characters is desired by male characters, according to the ideology of gender role in the relevant periods. However, the female protagonists try to overcome conventional limitations in their own ways, having no other option than establishing safeguards through marriage within a male-oriented society. Portia is often compared to Medea because both characters share the common trait that their property plays a key role in the development of the dramatic plot until they demonstrate their abilities. Likewise, though rather tragically, The Duchess of Malfi reveals the conflict caused by the brothers’ infringement on the Duchess’ property and remarriage. Therefore, this article attempts to deal with the issue of marriage and the property of women, as found in characters struggling behind the surface themes of classical dramas.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 『베니스의 상인』에서 재현되는 메데이아
Ⅲ. 포샤와 제시카의 재산
Ⅳ. 『말피 공작부인』의 상속재산
Ⅴ. 결론
인용문헌

참고문헌 (22)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2022-840-000061903