메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박은애 (이화여자대학교)
저널정보
한국초등영어교육학회 초등영어교육 초등영어교육 제25권 제1호
발행연도
2019.1
수록면
153 - 175 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper takes a theoretical approach to exploring a sociocultural framework to guiding primary school students to prepare for extensive reading (ER) in the future. It is difficult for most EFL children to make the transition from reading picture books to reading extensively in the target language. This may be due to the fact that ER is not a teachable skill and the underlying principles such as motivation and habit formation, which lay the foundation for success in ER, stem from home literacy practices, rather than classroom instruction. In order to propose a reconceptualization of ER as a social practice, the present paper provides an overview of Vygotsky’s (1978) theory of the ZPD and Bourdieu’s (1977) theory of cultural capital as the theoretical underpinnings of linking ER and home literacy practices. Furthermore, suggestions on conducting a joint project for researcher-teacher-parent collaborations in order to bridge the gap between classroom and home literacy practices are presented.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (61)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0