메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
MURPHY ODO DENNIS (부산대학교)
저널정보
한국영미어문학회 영미어문학 영미어문학 제125호
발행연도
2017.6
수록면
273 - 297 (25page)
DOI
http://dx.doi.org/10.21297/ballak.2017.273

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The present research explored the use of extensive reading(ER) with pre-service Korean English teachers to determine its viability for cultivating more positive attitudes toward English language reading. Pre and post ER intervention surveys were administered to establish whether one semester of extensive reading can impact participants’ attitudes toward L2 reading. Results revealed that having pre-service teachers engage in ER results in higher levels of comfort with English reading, but there was minimal effect on anxiety and intellectual value. They viewed reading as having less practical value after the intervention as well. Participants also believed that ER changed their views about reading in English and most felt ER improved their English reading to some extent. Findings point to the potential value of engaging in ER during pre-service teacher education courses to improve pre-service teachers’ L2 reading attitudes and counteract the previous negative L2 reading experiences that many have had.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0