메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김대홍 (한성대학교)
저널정보
대한설비관리학회 대한설비관리학회지 대한설비관리학회지 제25권 제3호
발행연도
2020.1
수록면
47 - 57 (11page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
To mitigate carbon emissions, the carbon cap-and-trade regulation has been adopted by some national and international authorities. Under this regulation, a government agency allocates a predetermined amount of carbon emissions to a firm, and the firm can sell or buy its surplus or extra carbon emission permits in a carbon trading market. Operations decisions, such as modifications in order quantities have proven to be an effective way to decrease carbon emissions in the supply chain. Most of research on the inventory management under the cap-and-trade system consider deterministic demand case. In this paper, we introduce a stochastic inventory model under the cap-and-trade system incorporating the carbon emissions associated with transportation and warehousing activities. Also we present an iterative algorithm and derive the order quantity and reorder point that minimize the total cost per year. We demonstrate by numerical example that the stochastic inventory model under cap & trade mechanism can curb total cost and carbon emissions simultaneously compared to the classical inventory model.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (17)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0