메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
서영주 (부경대학교)
저널정보
한국현대영어영문학회 현대영어영문학 현대영어영문학 제64권 제2호
발행연도
2020.1
수록면
89 - 112 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to investigate how Korean EFL students in a second year high school English class perceived literature-based instruction using the English short story “Araby,” chosen because of its linguistic accessibility and plot reflecting matters of interest to adolescents. Data included a class survey, a focus group interview with five students, and the teacher’s reflections on teaching the plan and further suggestions. The result indicated that students thought learning language through a short story was very effective for improving their creativity, motivation, and intercultural knowledge. At the same time, the students complained about the discrepancy between such innovative classroom activities and the high stakes college entrance English exam, for which they were under pressure to prepare. They thought that the assessment system should be changed to one that evaluates students’ thinking and maintains their motivation. Based on these results, implications are discussed and some suggestions are made for teachers who are planning to teach literature in their high school English classes.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (29)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0