메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
주인원 (단국대학교)
저널정보
일본어문학회 일본어문학 일본어문학 제91호
발행연도
2020.1
수록면
123 - 139 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
In this article, we address the issue of what teaching method is effective for accelerating the acquisition of kattadesu, a polite past-tense form of the i-adjectives in Japanese. To this end, we explore whether the teaching method based on Processing Instruction, proposed by the SLA researcher, VanPatten is more effective than the standard production-centered method. We provided the Processing-Instruction teaching and the production-centered teaching for the kattadesu-expressions in introductory classes on Japanese at a university in order to see whether the two teaching methods help the learners to improve their exam scores in terms of both comprehension and production and also which method is more effective. 64 university students were involved in this experiment, and the result indicates that as a whole, the Processing-Instruction teaching outperforms the output-centred teaching. It is thus suggested that the Processing-Instruction teaching method is effective for reducing the cases where desita is mistakenly used in place of kattadesu, the use of kattadesu is over-generalised, or the expression is wrongly used.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0