메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
조우영 (전북대학교 인문학연구소)
저널정보
대한언어학회 언어학 언어학 제32권 제1호
발행연도
2024.3
수록면
49 - 71 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper explores how Korean learners acquire English wh-questions and which syntactic rules are involved, and whether Input Processing Instruction (PI) can facilitate Korean students' acquisition of English wh-questions. The acquisition patterns of English wh-questions by 50 middle school students were measured through Grammaticality Judgement Test (GJT), and PI lessons were given to 25 out of the 50 students in four 15-minutes for two weeks. The major findings of this experimental study are as follows: (1) Korean middle school students preferred subject wh-questions over object ones both in simple and embedded clauses, and sentence complexity such as embedding depth and preposition stranding greatly influenced their judgements. (2) PI was effective in that students improved significantly in GJT after short-term lessons. This study concludes that Korean middle school students have not yet fully acquired syntactic properties of English wh-questions and thus PI can benefit L2 learners in the early stage of interlanguage development.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0