메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
서나영 (평택대학교)
저널정보
한국연극교육학회 연극교육연구 연극교육연구 제34권 제34호
발행연도
2019.1
수록면
127 - 149 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
This paper is a critical study of Grotowski's acting theory. In the early 20th century, the belief that human psychology could also be scientifically organized led to a performance training system based on the objectivist acting theory. On the other hand, a series of body-centered movements against rationalism also begin to be made into the language of training. In other words, focusing more on emotions, intuition, instinct, and improvisation rather than human reason, body-centered actor training would be an ideal acting to reveal the true character of an actor without playing a role. This paper aims to concentrate on the actor training of these flows. At first, focusing on the Grotowski’s acting theory, especially ‘via negative’, I will discover the contextual meaning in the content of the exercises and reconsider it from a critical perspective. Forming a specific body technology cannot be separated from discourse and historical contexts that tell how such technology was understood and reproduced. Therefore, the body-centered acting theories should be approached and reinterpreted by contemporary language of acting, which starts from the perspective of reflection and criticism, away from the concept of 'real' and fixed 'self.'

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (10)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0