메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김수진 (사이버한국외국어대학교) 최서연 (사이버한국외국어대학교)
저널정보
한국외국어대학교 통번역연구소 통번역학연구 통번역학연구 제24권 제2호
발행연도
2020.1
수록면
1 - 31 (31page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Learning environments are rapidly changing with increasing smartphone usage and constantly improving Internet environment. Considering the evolution of learning environments, strong need for lifelong education, and development of e-learning, the emergence of micro-learning is a very natural result. In this study, we explored the characteristics of micro-learning and studied specialized design strategies through development of an actual micro-learning content. Firstly, micro-learning is developed by reflecting Mezirow's 'Transformative Learning Theory', Ebbinghaus's 'Forgetting Curve', 'Chunking Theory', etc. This differentiates micro-learning from e-learning, and it assists students to learn and remember more efficiently. Secondly, by developing a foreign language learning content using micro-learning platform, we verified that it is essential to select specific learners, set simple learning themes, and expand the learning experience by activating interactions. The expansion of experience is what the learners want, and ultimately, it is a shortcut to enhancing problem-solving skills. Lastly, based on these arguments, we came to the conclusion that micro-learning content has many advantages and this would be very useful as a complement to the regular curriculum.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (22)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0