메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이경여 (한양대학교) 박상현 (한양사이버대학교)
저널정보
한국관광진흥학회 관광진흥연구 관광진흥연구 제8권 제1호
발행연도
2020.1
수록면
19 - 36 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
English is the most widely used language for international travel. Many universities recognize the importance of tourism English as ESP(English for Specific Purpose) and offers the classes in the department of tourism. Teaching tourism English should be practical and planned to meet the expectations of learners. To do so, students’ learning motivation should be identified based on their subjectivity. Although several researches have studied learning motivations, most of them are quantitative researches for general off-line university students with similar and limited variables from previous studies. However, it is necessary to approach from the phenomenological perspectives to analyze true motivations of learners. This study aims to analyze online learners’ motivations based on their subjectivity applying Q-methodology developed by Stephenson (1953). As a result, the learning motivations of cyber university students for tourism English were categorized into four types including Type 1: Overseas trip, Type 2: Intrinsic motivation, Type 3: Utilization in business, and Type 3: English proficiency improvement.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (54)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0