메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
서승혜 (세종대학교)
저널정보
한국관광진흥학회 관광진흥연구 관광진흥연구 제8권 제1호
발행연도
2020.1
수록면
159 - 181 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (5)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to empirically analyze the perception of the glass ceiling, which is an invisible barrier of cabin crew, to derive effective human resource management for airlines. For research purposes, empirically analyze the influence of the glass ceiling perceived by airline cabin crew, job satisfaction, turnover intention and stay intention, analyzed the mediating effect of job satisfaction and the differences among the groups of perception of glass ceiling. The questionnaire survey included 322 cabin crew members and a survey was conducted in August 2018. The results of the analysis were as follows: Promotion factors of glass ceiling perception have a negative effect on job satisfaction and stay intention, and a positive effect on turnover intention. The welfare factor of the glass ceiling has a positive effect on turnover intention. Job satisfaction has a positive effect on turnover intention and a negative effect on stay intention. Job satisfaction had a mediating effect only between promotion factors, turnover intentions and stay intentions. This study recognizes gender-discriminatory practices within the organization of cabin crews with a high proportion of female, and attempts to prepare for deterioration of airlines’ performance due to employee turnover.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (68)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0