메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김영주 (경희대학교)
저널정보
한국언어문화교육학회 언어와 문화 언어와 문화 제14권 제1호
발행연도
2018.1
수록면
71 - 106 (36page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigated the relationship between L2 learning and learners' cognitive variables, and figured its research trend and issues. Studies on language aptitude, working memory, and executive functioning were selected and reviewed. Most studies revealed the advantages of high language aptitude, high working memory, and high executive functioning on L2 learning (explicit or implicit), feedback intake (explicit feedback or recast), and language skill (reading, speaking, listening, pronunciation, vocabulary, grammar, and speech act) accomplishment and so on. However, this study claimed that more study results should be accumulated to provide solid research results of cognitive variables on detailed areas of L2 learning, and proposed future research issues. Especially in research of L2 Korean learners, cognitive factors have been rarely studied and restricted in their topic. More research should be implemented to draw their own results on L2 Korean learners that shed light on understanding L2 Korean learners and help find better teaching and learning methodology.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (81)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0