메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이필호 (한국외국어대학교) 임현우 (한국외국어대학교)
저널정보
글로벌영어교육학회 Studies in English Education Studies in English Education Vol.23 No.1
발행연도
2018.1
수록면
287 - 312 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The present study investigates the mediation effects of multicultural attitude on the paths from the two dimensions of multicultural experience (multicultural life experience and multicultural course-taking experience) and multicultural education competence. Ninety five preservice English teachers completed the Cross-Cultural Life Experience Checklist, Teacher Multicultural Attitude Survey, and Multicultural Education Competence Scale. Results revealed significant mediation effects of multicultural attitude on the paths from multicultural life experience to multicultural education competence (overall level, awareness, and skill). On the contrary, no significant mediation effects of multicultural attitude were found on the paths from multicultural course-taking experience to multicultural education competence. They further suggested that despite having no significant effect on multicultural attitude, multicultural course-taking experience has significant effects on multicultural education competence (overall level, knowledge, and skill). Pedagogical implications and suggestions for future research are discussed.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (37)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0