메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이윤경 (대구가톨릭대)
저널정보
현대문법학회 현대문법연구 현대문법연구 제94호
발행연도
2017.1
수록면
135 - 154 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The present study aimed at examining the effects of English collaborative writing and learners’ reflections on the experience of collaborative writing. The study was classroom based, and the participants (n=33) were Korean graduate students majoring in English education. The study compared texts produced by pairs (n=22) with those produced by individuals (n=11). Among the participants, nine students, involving the collaborative writing, participated in the follow-up interview. The study found that collaborative writing had an overall significant effect on students’ L2 writing. In particular, pairs produced better texts in terms of content, organization, and vocabulary, but not grammar and mechanics. The results of the student interviews showed that collaborative writing helped them pool ideas and provide each other with useful feedback. Most students were positive about the experience while a few of them demonstrated some reservation about collaborative writing.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0