지원사업
학술연구/단체지원/교육 등 연구자 활동을 지속하도록 DBpia가 지원하고 있어요.
커뮤니티
연구자들이 자신의 연구와 전문성을 널리 알리고, 새로운 협력의 기회를 만들 수 있는 네트워킹 공간이에요.
이용수
등록된 정보가 없습니다.
논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!
Native-English-Speaking Teacher and Korean English Teacher Identities in EFL Co-Teaching Interaction
응용언어학
2019 .09
A critical discourse analysis of communicative teaching in nonnative contexts in language pedagogy textbooks.
영어교육연구
2022 .09
체계적 문헌고찰을 통한 한국인 비원어민 영어교사의 정체성 연구
외국학연구
2018 .01
Teacher Beliefs and Self-efficacy of Pre-service Korean EFL Teachers
영어영문학연구
2018 .01
Nonnative English Teachers` Anxiety in Korea : The Sources and the Strategies
응용언어학
2018 .06
Building Connected Turns in Pedagogical Interaction : Nonnative Discourse Construction
응용언어학
2015 .06
Influences of a Native English Teacher and Roles of a Co-teacher on L2 Learners' Learning Styles
언어학
2019 .01
Native and Nonnative English Speaking Teachers’ Feedback Beliefs and Practices
언어정보
2018 .01
Effective Strategies to Enhance and Maintain University English Teacher Motivation in Japan
Journal of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics
2017 .07
Demystifying Native Speaker Ideology: The Critical Role of Critical Practice in Language Teacher Education
Journal of Asia TEFL
2017 .01
말하기 평가에서 비원어민 예비 교사의 채점 경향 연구
언어학 연구
2018 .07
영어 교사의 교수 동기, 탈동기, 감정 노동: 학술지 논문을 중심으로 한 주제별 분석
영어영문학연구
2018 .01
비원어민 한국어교원 교육의 과제와 방향-중국의 ‘한어국제교육’과 비교를 중심으로-
이중언어학
2015 .01
Professional Identity Tensions in Korean EFL Student Teachers : A Reflective Journal Analysis
Journal of Asia TEFL
2020 .01
중국인 한국어 학습자의 한국어교원에 대한 인식 연구 -북경 지역 학습자를 대상으로-
외국어로서의 한국어교육
2015 .01
A Study on Korean Elementary Teachers’ Perceptions of Teaching English Pronunciation from an EIL Perspective
영어영문학연구
2021 .09
영어교사의 전문성 발전: 교사연수 프로그램 설계 및 교사연수에 관한 인식
영어학
2023 .01
Mismatches Between Student and Teacher Perceptions of Current and Ideal Foreign Language Classroom Practices
응용언어학
2019 .09
Exploring Korean EFL Teachers’ Perceptions of Their Professional Identity and Possible Conflicts in a High School
영어영문학연구
2017 .01
0