메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김가람 (서울대학교)
저널정보
연세대학교 언어연구교육원 한국어학당 외국어로서의 한국어교육 외국어로서의 한국어교육 제43권
발행연도
2015.1
수록면
1 - 29 (29page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to compare Chinese students’perception of Korean language teacher between Korean native, Korean Chinese and Chinese native. In order to accomplish this study purpose, questionnaire survey and interview data collection were implemented. For the questionnaire survey conducted 271 students at 6 universities in China. To analyze this data, this study used Frequency analysis and Chi-square tests using SPSS 18.0. The results revealed that, firstly the student clearly knows each teacher groups’ merits and faults. Secondly the results showed statistical significant difference in preference by major, learning experience and period of Korean learning. The student who majored in Korean and student had a previous learning experience from three groups’Korean teacher showed more preference Chinese native or Korean Chinese. This is a same result compare to previous study in English education. However, according to the period of Korean learning preferences’ reveled different. The beginner prefer to Korean native. This result could be affected by native speaker fallacy, purpose of learning and difference of teachers’ability.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0