메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
선우진 (Seoul Theological University)
저널정보
한국현대영어영문학회 현대영어영문학 현대영어영문학 제60권 제2호
발행연도
2016.1
수록면
257 - 271 (15page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
In depiction of gender issue in The Canterbury Tale, Chaucer gives voice to two seemingly contradictory perspectives, one an anti-feminist as well as another alternate interrogative one. It is thus that there is an ongoing gender related discourse within Chaucer’s The Canterbury Tales; a view of women from a prevailing patriarchic and misogynistic perspective going against a pro-feminist accusations of female subjugation and subversion. Of course, calling The Tales dialectical does not mean that they adhere strictly to the dialectic process in the Hegelian sense. Rather, the The Tales is a work of art and is dialectical only in the sense used by Michael Lieb, that there is an assumption that “Truth is always ‘in the making,’ forever arising dynamically out of the contention of opposing views.” In so doing, I would argue, the two conflicting perspectives from a dialectical structure. Beginning, then, with the exploration of expressions of the dominant patriarchical ideology of female subordination and obedience in “The Knight’s Tale,” The Tales goes on to interrogate and critique the validity of such anti-feminist ideology of female subjugation particularly in connection with “The Wife of Bath’s Tale.”

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (19)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0