메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
조영아 (동신대학교) 마지현 (전남대학교)
저널정보
대한언어학회 언어학 언어학 제24권 제3호
발행연도
2016.1
수록면
17 - 35 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Cho, Young Ah & Ma, Jee Hyun. (2016). The Effects of Input Enhancement on Reading Comprehension and Vocabulary Learning in L2 Instruction. The Linguistic Association of Korea Journal, 24(3), 17-35. The present study explored the effects of different types of input enhancement on L2 reading comprehension and vocabulary retention, mainly focusing on Korean college students. One-hundred forty students were randomly assigned to visual input enhancement, lexical elaboration, visual input enhancement plus lexical elaboration, or the control group. For the study, a background questionnaire, a vocabulary size test, pre- and post-vocabulary tests, and pre- and post-reading comprehension tests were administered. The outcomes of the study revealed that both lexical elaboration and a combination of visual input enhancement and lexical elaboration groups were significantly influential than control group in fostering vocabulary progression, as well as reading comprehension. The findings also showed that there were no significant differences between visual input enhancement and lexical elaboration groups as to reading comprehension and vocabulary learning. Pedagogical implications are addressed in terms of how educators can apply these results to L2 instruction.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (32)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0