메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
조인옥 (연세대학교)
저널정보
연세대학교 언어연구교육원 한국어학당 외국어로서의 한국어교육 외국어로서의 한국어교육 제50권
발행연도
2018.1
수록면
243 - 274 (32page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper is based on the 'learning strategy' that many researches have been accumulated about and used the method of analysis of meta-analysis statistics, with which analyzed the effect of the learning strategies in the four aria of speaking, listening, reading and writing in Korean language education. The effects of learning strategies by function of Korean language are as follows. Speaking strategies showed + 0.932, listening strategies + 0.975, reading strategies + 0.880, and writing strategies + 1.918. To compare the effect sizes, it can be said that they have a high effect size in the order of writing, listening, speaking, and reading. In addition, only three strategies of the language learning strategies of Oxford (2011), the analytical framework of this paper, have been used, and previous research papers have shown a lack of interest and effort in various learning strategies. In the future, a variety of experimental studies on various subjects of Korean education will be conducted, and regular and large-scale meta-analysis studies will be helpful in the field of Korean education and research.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0