메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박해일 (경희대학교)
저널정보
경희대학교 언어정보연구소 언어연구 언어연구 제33권 제3호
발행연도
2016.1
수록면
519 - 533 (15page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The present study aims to investigate whether there are distinctions in language-related brain function between speech experts and control subjects, and if so, how the functional reorganization or plasticity of the brain plays out in learning speech skills. Here, we used functional Magnetic Resonance Imaging (fMRI) to compare cerebral activity patterns associated with phonological perception in announcers and non-announcers during the task of identifying three-way Korean laryngeal contrasts. The results show that there are significant differences in neural activity pattern between the two groups. In particular, the announcer group, as compared to the control group, showed less activation in the regions associated with phonological perception: the left superior temporal gyrus, the primary sensorimotor cortex including pre- and post-central gyrus and the supramarginal gyrus (SMG). These findings provide evidence for neuroplasticity after learning language skills in a way that a continuing verbal training results in a greater language processing efficiency, thereby inducing less amount of activation in language-related regions.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (29)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0