메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Jeong-Im Han (Konkuk University) Joo-Yeon Kim (Konkuk University) Tae-Hwan Choi (Catholic Kwandong University)
저널정보
한국언어학회 언어 언어 제43권 제3호
발행연도
2018.9
수록면
645 - 669 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The present study examined the influence of orthographic input on the production of surface realization of multiple phonological processes in a second language (L2). The intermediate level of native Mandarin speakers learned novel Korean words each of which underwent one of ten common phonological processes in Korean. The Mandarin learners were randomly assigned to two groups, one of which was provided by the spellings of test words, while the other group was provided by auditory forms only. In the subsequent picture naming task, it was found that the two groups of learners did not differ in the surface realization of L2 phonological processes, except a gradient and optionally-applied phonological process. These findings indicate that intermediate-level L2 learners are unlikely to be interfered by written input in the acquisition of surface realization of L2 phonological processes, when they are exposed to orthographic forms of multiple phonological processes.

목차

1. Introduction
2. Method
3. Results
4. General Discussion
References

참고문헌 (30)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-701-003601620