메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김진희 (Resono Children Center)
저널정보
이화여자대학교 이화어린이연구원 영유아교육: 이론과 실천 영유아교육: 이론과 실천 제1권 제1호
발행연도
2016.1
수록면
77 - 98 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to unpack the normalized concept of home held by pre-service teachers in an early childhood education program at a university located in an urban area of the Midwestern United States. Home has long been considered an important social unit, and it is also a critical concept that is deeply embedded in the early childhood education curriculum. Employing Foucault’s notion of governmentality, this study focused on how the notion of home operates at different levels ranging from the legal definition of home down to the discourse of individual pre-service teachers. This study investigated how the discourses of home and home-lessness that pre-service teachers in an early childhood education program brought into class were problematized and were transformed over time. The study finds the initial notions of home and home-lessness held by them were stigmatized and that they were able to start to problematize the normalized societal discourses of home and home-lessness. This paper discusses how early childhood teachers and teacher educators can rethink the normalcy of home.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (35)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0