메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국언어연구학회 언어학연구 언어학연구 제20권 제1호
발행연도
2015.1
수록면
59 - 78 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Park, Deok Young. 2015. A study of Korean Proverbs Education in Korean textbook. Journal of Linguistic Studies 20(1), 59-78. This study aims to enhance foreign Korean language learner's communication ability at the moment of speaking through the proper use of Korean proverbs. In chapter II, through the due diligence of the 4 renowned Korean language textbooks that frequently used in university, I illuminated the current up-to-date status of Korean proverbs education. By studying those proverbs, the intermediate level Korean language learners may encounter high level vocabularies. After researching, I figured out a problem in current Korean language textbooks in terms of Korean proverbs writing section. In general, there was much to be developed yet. More specifically the level of proverbs introduced in textbooks was quite misleading. In the 4 textbooks for advanced learners, high level vocabularies were rarely introduced and most were just intermediate level. To wrap up, I maintain that high level vocabularies should be supplemented more in advanced textbooks in order to enhance the foreign Korean language learners' communication ability. (Dongshin University)

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (21)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0