메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국현대영어영문학회 현대영어영문학 현대영어영문학 제59권 제2호
발행연도
2015.1
수록면
331 - 348 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
While previous scholarship regards Leigh Hunt’s obsession with decorating the prison, Horsemonger Lane Gaol, as an extension of his political activities, this essay argues that it was Hunt’s most Cockneyfied cultural reaction to the flourishing contemporary visual culture, which allowed to domesticate and contain his trauma in his visual space. In the first part of the essay, by applying Gaston Bachelard’s notion of topoanalysis, this essay investigates the fundamental reason for Hunt’s obsessive visuality for domestic decoration of the prison derived from his infantile traumatic memory. In the second part of the essay, while attempting to interpret and analyze the interior of the cell itself, the essay discusses that Hunt’s domestic visuality using facets of public visual culture can be viewed as the most Cockneyfied aesthetic gesture towards the public visual milieu. Although Hunt’s visual project of decorating the prison cell has been condemned as Cockneyfied aesthetic impertinence, this essay argues that by refashioning his prison-house as a place for looking, Hunt demonstrated his visual identity and aesthetic desire to be counted as a part of the visual activities within the aesthetic and cultural context of the romantic period.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (25)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0