메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영미문학교육학회 영미문학교육 영미문학교육 제19권 제1호
발행연도
2015.1
수록면
97 - 121 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Joyce Carol Oates’s “Where are you going, where have you been?” is one of the most anthologized short stories used in American college education. Written and first published in 1966, Oates’s story of a fatal encounter between a teenage girl Connie and an enigmatic visitor who seduces and threatens her to leave home interestingly interweaves a real-life murder scandal with the details of youth culture, allegories and mystery. The role of popular music is crucial to better understand Connie as a teenage female protagonist in the landscape of Cold War America. While she wanders around the limited territory between her home and shopping malls, “the music is always in the background.” Though Oates never uses any specific song lyrics or names, imagining Connie’s radio play list and reading the lyrics of the hits in the mid-60s effectively inspire readers to understand her yearning for freedom and independence as well as her vague dreams of romance the songs promise and betray. Songs by Bob Dylan, Crispian St. Peters, Petula Clark, The Byrds, and the Shangri-Las are examined as a soundtrack of Connie’s life and the society she lived in.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0