메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
양윤정 (건국대학교)
저널정보
한국영미문학교육학회 영미문학교육 영미문학교육 제19권 제3호
발행연도
2015.1
수록면
75 - 96 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (3)

초록· 키워드

오류제보하기
This paper explores the narrative structure and its representation in the film, Alice in Wonderland (2010) by Tim Burton and uses the same to adaptation in a literature class. Although Burton’s Alice in Wonderland is adapted from Lewis Carroll’s Alice in Wonderland (1865) and Through the Looking-Glass (1871), its narrative structure and artistic qualities differ from the original works. The film progresses quickly with confrontations between good and evil based on the structure of the hero’s journey. The narrative structure is Vogler’s principle of contemporary storytelling, derived from Joseph Campbell’s mystic studies. Button’s storytelling in the film, including organization of the film, the portrayal of the protagonist of Alice, the representation of Carroll’s satire reveals artistic values that are different from the Alice books. In an age of when literary works are used in various film contexts, Disney, one of the successful film companies in Hollywood, albeit sometimes controversial, is noteworthy. Disney’s story conferences produce the successful narrative structure of the hero’s journey and their artistry directors represent narratives in films in their own ways. In this context, the research on Burton’s Alice in Wonderland shows Disney’s popular and successful way of adapting literary works, their narratives and representations.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (16)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0