메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이정연 (한국외국어대학교)
저널정보
연세대학교 언어연구교육원 한국어학당 외국어로서의 한국어교육 외국어로서의 한국어교육 제43권
발행연도
2015.1
수록면
191 - 227 (37page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper seeks to find ways to effectively improve the abilities of persuasive speaking, which is a crucial skill in giving university level presentations for learners of Korean for academic purpose (KAP). Currently, there are only few studies done on the utilization of writing skills in order to specifically improve speaking skills. Therefore, this paper suggests persuasive speaking lessons be preceded by improving persuasive writing skills, for they both lie in the same domains of expression. First of all, lesson models were selected from precedent researches that provide the theoretical backgrounds needed. The selection was made based on the research findings of argumentation structure, scheme, and marker that are suitable for lessons in persuasive speaking. Persuasive writing model was then proposed using argumentation scheme and marker being added to the selected argumentation structure to maximize their practicality in real classrooms. Furthermore, persuasive speaking model was proposed through modifying the debate model of ACTFL OPI to meet the needs of each individual learner. Finally, a model lesson plan that successfully collaborates both models was proposed.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0