메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
한귀연 (상명대학교) 이남규 (광주여자대학교) 윤성규 (광주여자대학교)
저널정보
한국문화공간건축학회 한국문화공간건축학회논문집 한국문화공간건축학회논문집 제52호
발행연도
2015.1
수록면
74 - 81 (8page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Children's Library is designed considering their physical and cognitive development. In the physical aspect the development of children's spatial configurations were considered. The design of the library playground format for Children has been applied There is a big difference in cognitive development in lower grades and higher grades elementary school children. These differences appear mainly on the behavior of navigating reading experience. There is no difference in behaviour for higher grades students from that of adults. The designing of reading experience for the lower grades students should reflect such exploration that their curiosities are met. A personal space is needed for the higher grades students where they will not be disturbed when reading. In this study, we conducted a visual environment analysis and observation survey of six children's library in order to examine these matters. It was confirmed that the viewing behavior of children.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0