메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
유효정 (오산대학교) 최현주 (상명대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제30권 제6호 (인문사회과학 편)
발행연도
2021.12
수록면
681 - 690 (10page)
DOI
10.35159/kjss.2021.12.30.6.681

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to accurately grasp the service attributes provided in art performance halls. The analyzed service attributes were conducted to develop a service marketing strategy for market and customer satisfaction. The tool of the study is a questionnaire. In order to achieve the purpose of the study, measurement tools for each concept used in previous studies were secured, and then reconstructed and used to suit the purpose of the study. The attributes of customers" selection of performing arts products were composed of five types: price attributes, facility attributes, performance company attributes, cast attributes, and stage attributes.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (43)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2022-692-000143146