메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
허진우 (Dbyus Architects) 성이용 (Dong-A Univ.)
저널정보
한국생태환경건축학회 KIEAE Journal KIEAE Journal Vol.22 No.1(Wn.113)
발행연도
2022.2
수록면
61 - 67 (7page)
DOI
10.12813/kieae.2022.22.1.061

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Purpose: Smart Work, which started with IT (Information Technology) companies, takes place within various types of office spaces. While companies focus more attention on employees’ paycheck, most companies do not have a specific database for their office space expenses which also account for quite part of total expenditures. Using BIM (Building Information Modeling) 3D Simulation and Object Informational Database, efficient office space management can be achieved and the expense of office space can be calculated quickly. Method: By organizing an office space with Autodesk Revit, each office space of an employee is allocated according to the employee’s job assignment and position. The database sheet to calculate the rent of an employee’s personal office space and the cost of personal office supplies can be intuitively identified along with a 3 dimensional Revit modeling. The database with the expenses of space and supplies shows the cost of office space for each employee depending on the region. Result: BIM allows efficient management and response to changes in office space by configuring and calculating costs for individual employees. The assessment of employee productivity can be considered differently by region, working space, and types of office space in the era of Smart Work.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 이론적 고찰
3. BIM을 활용한 개인 별 사무공간 비용 산출 및 관리 방안 분석
4. 결론
Reference

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0